Sikke'n dejlig dag det er idag!

torsdag den 3. maj 2012

Mine nye (gamle) yndlingsstole! (Tak til jer i Rangstrup)
SIKKE en skøn dag, det har været idag! Både vejrmæssigt og på alle andre måder :) En kort pause ude ved mine arve-stole, som venter på at blive malet (muligvis sådan en grækenland blå). Og så var der sidste dag på smykkekurset. Og jeg fik indfattet en "diamant" i den ring jeg lavede sidste år. Samt gjort min anden ring næsten færdig.... inden diamantboret brænde af.

Så min underviser, tager den med hjem og sætter en sten i, så kan jeg hente den søndag!

Spireahækken er godt på vej.
Og så hjem igen og nå at nyde lidt af det gode vejr, inden klokken blev mange :) Så jeg tussede lidt rundt i haven og knipsede alle de smukke planter.... også dem som de fleste bander langt væk.

Mælkebøtten! Den er nu pææææn.... men også ret træls i græsplænen. Men dem der bor yderst i min række, er stort set aldrig i haven... såååeeehh!!!

Genboens mælkebøtter
Okay okay, jeg fik da i det mindste noget at knipse ;) Det var også dem der stod for skud til gummistøvle-knipseriet i forrige post.

Maden er go!
Og da jeg har hørt, at vejret skulle skifte nu, spiste vi aftensmaden udendøre idag. UHA det var nu dejligt. Vi trænger frygteligt til noget solskin.....

Det var ikke den store kullinariske oplevelse, men vi blev mætte.

Jeg tror også jeg vil ha sådan et træ
Men idag kaldte sofaen bare ikke, efter aftensmaden. Faktisk har jeg været UUUUalmindeligt frisk idag. Jeg aner ikke hvor det kommer fra, men jeg var vågen kl lidt over syv og kunne ikke sove igen. DET ligner mig ikke spor.

Så i stedet for at ende på sofaen, efter aftensmaden, blev vi enige om at kigge ned til mine forældre, da jeg skulle have noget svejsehjælp. Men de var ikke hjemme, så jeg nøjedes med at knipse deres store japanske kirsebærtræ! (tak for kaffen mor ;)  ) Jeg er simpelthen vild med det træ og gad godt eje et selv.

FLOT farve hva?
Så i stedet, tog vi ud for at finde en rapsmark. Det gav nogen kilometers kørsel, da vi ikke liiiige kunne huske hvor der lå een. Og i mellemtiden, blev Nanna tilkaldt af en kammerat. Så jeg fortsatte min færd alene :)


Men tålmodighed belønnes og jeg fandt "min" mark. Iiihhh de er nu flotte de rapsmarker :) Og så er jeg een af dem, der faktisk synes de dufter godt.

Så jeg stod der længe og knipsede maaaange billeder og snusede dybt ind, mens jeg nød den flotte farve.


Seeee.... jeg havde da slet ikke lyst til at køre hjem igen :) Baare slå et telt op og blive LIGE der og nyde udsigten.


Naaah, det går nok ikke, tænkte jeg. Så enden af det blev, at hjemmet kaldte. Så ind i Frk. Evigglad og trille hjem igen!

Se lige så fin og rent Frøkenen er! En forårsvaske og rengøring, var på sin plads. Og så lige en omgang vinylmakeup også. Jamen altså, der er jo ikke et øje tørt. At hun så har buler, på den anden side, er en helt anden sag ;)

Lille Frk. Evigglad!



2 kommentarer:

Deborah sagde ...

Nej hvor er det nogle dejlige fotos. Jeg elsker også synet og duften af rapsmarker. Det var noget af det bedste om foråret, da jeg boede på landet. Jeg har ofte tænkt, jeg skulle ud og fotografere en, men det er endnu ikke blevet lige sådan. Nu bor jeg desværre jo sådan et stykke fra en. Gad vide, hvor længe de blomstre?

Tina sagde ...

Tak skal du have :) Jeg ved ikke helt hvor længe de blomstrer, meeen nogen uger endnu, så vidt jeg husker :)

Send en kommentar