Før regn

torsdag den 19. april 2012


Før regnen kommer, her i weekenden, ville jeg lige skynde mig ud og gå en lille fototur. Bare lige for at se om jeg kunne hitte ud af mit nye kamera og objektiv.

Uha uha... det er uden tvivl noget helt nyt og noget jeg lige skal vænne mig til. Alt sidder anderledes - både det kendte og det ukendte. Mange nye indstillingsmuligheder. Også ting som jeg aldrig har hørt om før.


Men sådan er det jo... nyt skal læres og det tager lidt tid. Visse ting er MEGET bedre og andre ting, tjaaa, har man følelesen af virker mærkeligt. Men sådan havde jeg det også sidst jeg skiftede kamera, så heldigvis ved jeg det er en overgangsperiode! Men trods det, jeg er gået fra 18 - 55 mm til 15 - 85 mm, føles det som om jeg ikke kan zoome så langt ind som før.


Men jeg kan se muuuuligheder, kan jeg  :) Og det er godt. Og ønskesedlen er kun blevet længere, haha.

Det eneste der driller lige nu, er programmet der følger med kameraet. ZoomBrowser, hedder det. Samme program som jeg også brugte før... Det driller! Det nægter at åbne mine raw filer i det punkt der hedder "Process raw images". Den åbner bare et tomt gråt billede og jeg fatter ikke rigtigt hvorfor. :) Men mon ikke jeg får det løst snart....


8 kommentarer:

Lene sagde ...

Du skyder bare de smukkeste billeder

Kludemutter sagde ...

Tillykke med det ,)
Glæder mig til at se flere af dine billeder.

Så kan jeg jo spørge dig om råd nu ;))))

Yt

Anonym sagde ...

Tillykke med det nye kamera.
Så venter vi på flere smukke billeder.
Må jeg bruge et af dine anemonerbilleder som skærmbillede på min pc??

Anonym sagde ...

Hej Tina

Som nogenlunde fast læser af din blog er jeg nødt til at høre........er Oskar er dukket op ???
Tak for mange smukke billeder, hvor er du kreativ.

Tina sagde ...

Lene: Tak smukke :)

Yt: tak skal du have. Uh eller jeg kan måske også lære af dig? :)

Estermarie: Mange tak :) Ja det må du helt sikkert.

Anonym: Nej det er han desværre ikke :( Så eneste håb lige nu, er alle historierne fra andre, om at deres kat har været væk i mange uger, for så pludselig at dukke op igen.
Tak for rosen :)

Unknown sagde ...

Det er nogle vildt fantastiske billeder! Kan specielt godt lide nr. 2 :-)
-Ellers super sød blog :-)

Kyss Emma
emmajensens.blogspot.com

Pernille sagde ...

Skønne, skønne billeder - også i indlæggene før.
Det ser ud til, der er masser af gode muligheder i det nye grej :)

Tina sagde ...

Emma: Tusind tak skal du have :)

Pernille: Mange tak skal du have :) Jeg elsker mit nye grej og glæder mig til en periode med liiidt mindre regn og gråvejr ;)

Send en kommentar