HELT rigtigt !!

mandag den 19. marts 2012


Min kære genbo, fik idag den geniale idé, at smutte ud og gå en tur ved Rebæk strand :) DET var lige noget jeg trængte til !

Jeg trængte til luften, lyset, duften af havvand, smagen af salt på læberne og synet af det hvide sand, der gav efter for mine fodtrin :) Jeg trængte til at gå og knipse og søge efter motiver, som en sporhund efter pølse.


Og vandet var bare så klart og jeg fik helt lyst til at dyppe tæerne i det. Hvis ikke lige det var for den kolde vind, der kravlede op under jakken!

Men det fik tankerne til at glide hen mod sommer, bare tæer og varmt sand under fødderne.


Som jeg gik der, måtte jeg også sende en tanke til min dejlige farmor, som desværre ikke er her på jorden mere :) Jeg begyndte nemlig at fylde i en pose. Små sjove totter af underligt tang.... lidt pinde der var skyllet op på stranden og lå der helt lyse og sandblæste :) Min farmor var uforbederlig strandsamler. Det var dog mere skaller og sten ;)


Men dejligt lige at smile lidt ved tanken. Og jeg har fået lidt sjovt med hjem, som jeg måske, måske ikke, får lavet noget spændende ud af. Det må tiden vise.


Vi endte op i noget forhindringsløb, for at komme hen langs den sidste del af stranden, for at komme op på en sti og gå :) Vi måtte over og under, en del væltede træer. Men det var lidt sjovt ....
Vandet må indimellem stå højt der. For oppe i hoftehøjde, på et væltet træ, lå denne musling.
Godt det ikke stod højere idag, siger jeg bare. For jeg formåede at få våde sko alligevel. Men ellers har det heller ikke været en rigtig tur langs stranden ;)

For ligesom at ende en sund gåtur, endte vi lige et smut på Burger King... et sted jeg besøger sjældent, da jeg egentlig hellere vil have et sundere alternativ. Men okay, lige idag passede det mig meget godt ;)

Nøj hvor skal jeg snart afsted igen!


6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Smukt! Tak fordi du deler med os andre. Knus Karen

Tina sagde ...

Hej Karen :) Selvtak... altid dejligt at dele! (Er du den Karen Jensen? ) :)

Lene sagde ...

øj altså er lige en anelse misundelig over den lækre tur, men jeg under dig sådanne oplevelser af hele mit hjerte :) Dine billeder er skønne.

Deborah sagde ...

Skønne fotos. Især vild med det af muslingen. Ja det er dejligt, at komme ud og få noget luft under vingerne. Nogengange glemmer man det bare. Jeg var også rigtig glad for den morgen, hvor jeg var tidligt i Dyrehaven.

Jeg kan nu rigtig godt lide, at komme på Burger King. Jeg har en veninde, der også elsker, så når vi har været på vores shoppingture, er det som regel der eller på McD, vi ender!! Men det er heldigvis ikke så ofte det sker. Og så kan det endda gå. Glæder mig til fotos fra din næste tur.

Helledie-hæklerier sagde ...

Sikke nogle fantastiske billeder.........der er ikke noget som en tur ved vandet. Det er både godt for krop og sjæl. Hvor er billedet af træstammen med muslingeskallen bare sjov :-)

Tina sagde ...

Lene: Vil du med på sådan en tur en dag? når din fod kan? :) Det er sååå hyggeligt. Og tak for rosen.

Deborah: Tak. Jeg er ikke ret meget til fastfood og da slet ikke det pap-mad hos de to fastfood giganter... men en sjælden gang, kan det godt lige bruges :)

Helledie: Tak skal du have :) Nej det er skøøønt med sådan en tur! man bliver lige blæst godt igennem og tankerne får lov at beskæftige sig med alt og intet. :) Tak, synes den var lidt sjov... at den sådan lå helt deroppe.

Send en kommentar