torsdag den 6. oktober 2011


Den 2. oktober, kunne min farmor have haft fødselsdag. Hun er savnet og hun har betyder rigtigt meget i mit liv. Hun var et af de der positive mennesker, man aldrig hørte beklage sig, sige noget negativt eller læne sig tilbage og sige: Jeg kan ikke.

Farmor var en ener! Farmor var hende, der efter skole stod klar med en sludder, et kram, en skål rødgrød med fløde, et varmt smil, nogen positive ord og overskud til at lære mig at strikke, trods det at jeg var en klovn til det og sikkert ikke var så tålmodig og god til at høre efter. Men altid smilte hun og viste mig det, igen og igen og igen :)

Farmor var også en kvinde med grønne fingre, ud over det normale. Hele hendes og farfars hjem bugnede med blomster! Var hun på tur, "kom hun ofte til" at nappe et lille skud med hjem.... og ikke sjældent voksede de sig til store flotte planter.

Farmor og farfar (Farfar har vi den glæde at have hos os endnu. Han bliver 96 den 1. december og kører stadig bil og er også en person man kun kan være stolt af), tog os sommetider med på campingtur. Hvilket har givet nogen af de skønneste minder. Engang hentede de min bror og jeg, plus min fætter og kusine og kørte os en tur i bil og campingvogn... laaaaaang tur, synes vi. Vi stoppede og hoppede ud og gik en tur i en skov. Farfar skar pilefløjter til os og farmor havde kaffe og kringle med. Vi havde simpelthen en super skøn dag! Og vi var overbeviste om at vi var laaangt væk hjemmefra ;) Senere, mange år senere, fik vi at vide, at vi havde holdt på en rasteplads, kun 2 km fra vores by.

Farmor var også klar til jul, hvor vi fik lov at bage pebernødder og udstikke småkager, som vi senere sad ved køkkenbordet og dekorerede med kulørt glasur. Ikke særligt kønne, men helt sikkert underholdningsværdien værd!

Så den anden dag, med kære farmor i tankerne, købte jeg den ovenstående figur. Den hedder: "Remember - Always I will remember" og er fra firmaet Willow Tree af Susan Lordi. Jeg købte min første figur sidste år, da Nanna var i USA og har været forelsket i figurerne længe længe længe. De er så søde og enkle og forstår virkelig at vise en følelse.

Og lige om kort tid får jeg fingrene i een mere... faktisk også med farmor i tankerne. En lille pige der holder en lille buket forglemmigej i hænderne (den er på forsiden af Willow Trees hjemmeside). Farmor elskede forglemmigej og havde en potte med dem på terrassen, kan jeg huske. Og ofte ser man en lille buket af dem, på hendes grav. En smuk lille blomst, der altid får mig til at tænke på hende :)


4 kommentarer:

Landbohaven sagde ...

Jeg har bøvl med at skrive kommentar. Forsøger lige igen.

Fin lille figur.
Dejlig at have gode minder at tænke tilbage på.
Tak for kigget.

*Pearls on a string** Dorthe sagde ...

Hej Tina

Hvor kær en anekdote om dejlige minder i dit liv.
Dejlig varm beretning, jeg nød at læse. Tak fordi du ville dele den med os her i blog-land.

Hilsen
Dorthe

Ps. Den er skøn den lille pige.

Tina sagde ...

Landbohaven: Yay det lykkedes :) Tak for kommentaren :) Ja minder er dejlige og nærmest uundværlige!

Dorthe: Tusind tak skal du have :)

Strikkefuglen sagde ...

Gode minder er dejlige at tænke tilbage på :-) Hvor er figuren smuk.
Dem må jeg vist lige have et kik på.
God fredag
Majbritt

Send en kommentar