Uhhmmm

onsdag den 28. september 2011


Aaahh, efter en måned med yderst mådehold, mht. diverse indkøb, smovs osv, forkælede jeg mig selv med to dåser Chai :)

UHA det er altså bare super skønt at nyde sådan en varm kop :) Den orange Tiger Spice Chai, kendte jeg godt og holder meget af. Men den brune Power Chai, havde jeg ikke prøvet før. Så begge røg i kurven hos det lille hyggelige Thehuset Andersen, igår.

Har tit haft lyst til at lave mit eget chai, men har ikke rigtigt fundet enten en god opskrift, eller en opskrift hvor alle dele var til at opdrive :) Måske fordi, at i min hjerne er rigtigt chai = Tiger Spice Chai ;)



6 kommentarer:

Zanne sagde ...

Med fare for at dette kunne være at betegne som et blondine spørgsmål,- så vil jeg gerne spørge - hvad er chai??

Jeg har hidtil bare troet at det var et ny 'trendyt' ord for the...?

Men uanset - dåserne er da meget fede ☻

Tina sagde ...

Det er da slet ikke noget dumt spørgsmål :) Det er i princippet the. I hvert fald er der the i. Det består af sort the (men man kan ikke se det i form af grums) og nogen lækre krydderier, hvor allehånde er ret dominerende i de to jeg har. Og så blandes pulveret op i varm mælk, som når du laver kakao :) SÅ mums!!!
(der findes også Chai THE)

Zanne sagde ...

.. og jeg har også set Chai latte et sted... jeg blev vist bare ikke så meget klogere :D
Hvis man nu godt kan li' (sort) the (ikke frugt/bær the) og kaffe og sårn, kan man så godt vove sig ud i en whateverchai, uden at dø af det?
For lidt nysgerrig, er man altså gået hen og blevet efterhånden ☻ ☻ ☻

Tina sagde ...

Jeg ville bestemt gå ind i en the forretning og købe noget chai i løsvægt i breve. De tkan man i hvert fald i Thehuset Andersen :) Så kan man da teste et brev eller to, uden at skulle købe en hel dåse. De er nemlig ikke helt billige :)

Helle sagde ...

De er rigtig gode --du skulle prøve den nye Tucan mango også --Ummmm

Tina sagde ...

Helle; Vi stod også med den i hånden.... men vi købte safe og valgte dem vi kendte ;) Men ku da prøve et par breve, næste gang jeg er derinde!

Send en kommentar