Bulder og brag

fredag den 26. august 2011


For et øjeblik siden, var der lyn på himlen, her over min by. Men er det bare mig der husker forkert? Jeg synes at huske, at da jeg var barn, var der mere gang i sådan et tordenvejr. Jeg husker langt flere lyn og store brag, under et enkelt tordenvejr... og synes også at huske at de varede længere tid.

Jeg elsker at knipse lyn, trods det, at jeg faktisk er ret bange i tordenvejr. Mit hjerte hamrer og jeg siger UH og ARHG! Men står af og til klar med kamera uanset.

Det hvor jeg boede før, havde jeg Brugsen i baghaven... og hos dem kunne man stå under deres svalegang, i tørvejr og knipse lynene. Og der var jeg heldig at fange ovenstående og et par stykker mere.

Men idag.... og sidste gang, varede uvejret så kort, og med relativt få lyn, spredt på himlen, at det var svært at være heldig.

Er det bare mig der husker forkert? At der var mere gang i den førhen? Jeg kan jo godt se vi generelt får mere regn end da jeg var barn... men LYN... synes jeg ikke vi får så mange af?

Og hver gang det lyner, efter at Nanna er kommet hjem fra Oklahoma, siger hun: "Pffff det der? Det er da ingenting mor... jeg savner rigtigt tordenvejr i USA!" Jeg er super nysgerrig efter at se selv, hvad hun har set derovre :) Men det må da være noget a la dette:





7 kommentarer:

Julie sagde ...

Vi har også lige haft en vattet gang torden. I morges var der mere gang i den, men ikke som dengang vi var børn hvor snedriverne også var flere meter høje ;0)
Nej lad os få et ordentlig skrald.
Jeg elsker torden ;0)

Tina sagde ...

Julie: Jaaah møj værre dengang ;) AJ helt seriøst så mener jeg alts vi have nogen ret voldsomme uvejr dengang. Eller også var jeg bare mere bange dengang.
Men ja, SKAL det være, skal det helst være en ooordentlig omgang, med masser af smukke lyn. Jeg synes jo det er flot... jeg er bare bange for det ;)

Julie sagde ...

Mindes altså også at det var værre dengang, vi blev altid hentet ned fra loftet når vi var hjemme ved mine bedsteforældre.
Jeg er ikke bange for det, men jeg har respekt for lyn og torden ;0)

Julie sagde ...

Jeg er lige nød til at fortælle at pt lyner det ca hvert 2. sekund.
Det buldrer godt i det fjerne så man kan da håbe ;0)
Var ude for at se om jeg også kunne tage et billede af alle de lyn, men de er oppe ovre skyerne og jeg fik taget 9 sorte billeder ;0) Var for langsom til at få trykket

Lydert sagde ...

Det har tordnet temmelig meget i Aalborg i nat, jeg vågnede i hvert fald ved bragene. Stod dog ikke op, så jeg ved ikke, om der kom mange lyn

Frk. Smed sagde ...

Blev vækket kl 6 i morges. Det var desværre ikke så mørkt, men nøj hvor var der mange lyn. Så lige på DRs hjemme side at der var omkring 6000 lyn ved Østsjælland, så det var en ren fornøjelse bare at ligge i sengen og kigge ud på himlen, mens det bare bragede løs

Tina sagde ...

Tak for kommentarerne :) Tror det vist var en ret stor bid af Danmark der blev gennem blitzet ;)
MER AF DET!!! :) Når vi nu alligevel skal have alt den regn.

Send en kommentar