Måneformørkelse

torsdag den 16. juni 2011


Jeg hørte igår, at der i aften ville være måneformørkelse... så jeg har hele dagen været vældig opsat på at DEN røde måne skulle jeg da se :)

Men desværre måtte jeg sande, at vi altså ikke boede i en særlig gunstig landsdel, hvad det angik. Så der var skyer en masse!!! Så vi opgav vores forehavende, efter at have vendt en halv verdenssituation, spist en bakke kirsbør og vindruer og overfaldet af en kæmpe sværm myg/fluer.

Så vi besluttede at gå hjem og få en kop the i stedet. Pludselig ser vi at månen liiiige netop kiggede frem mellem nogen skyer og så skal jeg lige mene at kamera og stativ blev pakket ud på et øjeblik ! :)

Men fik så kun 3 fotos, inden den atter var væk. Så hele min fotoseance, som jeg så den i mit hovede, endte med at v ære 3 små fotos af de sidsterester formørkelse. Og desværre ikke en flot rød måne mere på dette tidspunkt :)

Men fik da set en smuk solnedgang i den modsatte retning :)





4 kommentarer:

Julie sagde ...

Jeg opgav også, her var også skyer over det hele. Gad ellers godt bare lige have fået et glimt af den

Anonym sagde ...

Aj hvor ærgeligt for dig. Da vi sad på en mørk strand uden for Torre del mar i aftes og nød en stor, flot rød måne, sagde jeg til min mand at jeg glædede mig til at se dine billeder.

Pia´s Hverdag sagde ...

Dejligt at se dit billede.
Jeg var ikke heldig, vi bor jo ellers ikke langt fra hinanden ...
Jeg var ude flere gange, men forgæves, Jeg så kun skyerne.

Tina sagde ...

Julie: Det v ar bestemt heller ikke let... for der var skisme stort set ikke hul i skyerne ;)

Estermarie: GOSH hvor ville jeg også gerne have delt nogen unikke fotos :) Så jeg var vældig ærgerlig over kun at fange den sidste smule :)

Pia: Jeg tror også der kun var hul mellem skyerne i MAX 5 minutter... det tog den tid det tog om at slå stativet ud, sætte kameraet på stativet og knipse TRE fotos... så var skyerne tykke igen ;) Så rent held!!

Send en kommentar