Fuldtallig

tirsdag den 28. juni 2011

Nyt foto fra idag....

Hjemmet er igen fuldtalligt :) Og selvom Nanna måske hellere ønsker sig hen til et lille smørhul i USA, der hedder Tonkawa, må jeg jo blankt indrømme, at jeg har det rigtigt godt med at hun er her igen.

Så alt imens Nanna, naturligt nok føler sig ret splittet imellem DK og USA lige nu, bakker jeg lidt og lader hende savne dem hun forlod, samt forsøge at finde på plads her i DK. Jeg kan levende sætte mig ind i splittelsen og de følelser der må røre sig i hende.

Men imorgen er der jobsamtale, samt samtale med IB (International Baccalaureate) ... så jeg håber at både job og skole, kan give noget andet og mere at tænke på.... og at hun dermed kan spare lidt op til nogen af de drømme der fylder indeni.

Lidt praktisk ting er dog ved at blive udført .... der skulle ordnes Nem ID, ansøgning om det nye Hyper Card, som de unge tilbydes idag og lidt andre småting. I den forbindelse manglede vi så et "vellignende foto i pas størrelse".... så vi måtte lige igang selv. Dejligt at ting kan ansøges og fixes over www, frem for at møde op på et kontor med alenlange køer og pasfotos til dyre kroner, når man kun skal bruge et.

Men for ikke bare at sidde, har vi idag fået malet nogen hylder og et spejl, så hun rigtigt kan få pakket ud. Da hun jo både skal pakke ud efter året i USA, men også efter at vi er flyttet.


Hun har fundet en flot mørkeblå farve... som kommer til at gå igen på værelset (mest som den mørkeste på  billedet). Det skal nok blive fedt med en hel væg i den farve, sammen med de ting hun ellers har derinde. Og så er det ikke nogen hemmelighed at jeg elsker at male. Og Nanna selv er heller ikke uden evner, udi at svinge en pensel.

Jeg får faktisk lyst til at lave det samme, i stuen, som vi gør på Nannas værelse. Istedet for bare at male væggen, sætter vi en stor træplade op på væggen og maler den. Så den kan danne et flot malet felt, samt bruges som en kæmpe opslagstavle. Det kunne nu være fedt .... uhmmm evt. en limegrøn i stuen?! ;)

Ellers har dagen været pænt rolig. SKØNT vejr, som har været ret varm, selvom Nanna synes her er kooooldt ;)  I hvert fald har jeg kunnet tørre tøj udenfor, hurtigere end jeg kunne vaske en ny portion. Så lidt lunt har her da været ;) Hvilket minder mig om, igen, hvor meget jeg mangler mit udendørs termometer!!!!! Jeg har ingen anelse om temperaturerne, siden jeg flyttede. Så på min ønskeliste står der en ny trådløs tingest.

Mere af det vejr tak !!! Og jaja, jeg har godt set at det kun varer kort og at regnen snart sætter ind!! ... desværre ;) Vejret passer mig ellers ganske godt....


3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Tina.
Godt I er fuldtallige igen.
Jeg krydser fingre for samtalerne i dag, det skal nok gå, jeg fornemmer Nanna er en fighter :-))
Sønnen er stadig på N.Z, hjemrejse udskudt til tirsdag d.5. ØV ØV, nu vil jeg ha´ham hjem, og det kan ikke gå hurtigt nok.
Kan I ha´en god dag.
Mona

Dorthe sagde ...

Skønt at se det smil igen - hils hende mange gange og giv et kram herfra :-)

Tina sagde ...

Mona: Nanna er bestemt en fighter :) Hun fik jobbet!
Håber din søn snart får lov at komme hjem :)

Dorthe: Ja ikke??? Det synes jeg bestemt også :) Jeg skal hilse igen!

Send en kommentar