Jeg har syet...

onsdag den 9. marts 2011


Jeg har sørget for lidt privatliv i entréen idag. Så man kan gå fra badet til soveværelset, uden at føle at verden kan se med ;) Jeg har syet en gammeldags stores til døren, med almindelig spiral ophæng. Stoffet er ternet, som mine nye rullegardiner, så det passer lidt sammen.


Men sådan for at fjerne lidt af "mormor-effekten" i sådan et stores gardin, tænker jeg lidt i måder at peppe det lidt op på. Måske en suuuper fed wall stickers på ruden? enten nogen flotte blomster eller et sjovt citat eller måske noget abstrakt.

Måske noget helt andet? Har i nogen idéer mon? :)


6 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Hvor er det fint!

Jeg elsker wall stickers. Har selv et par potteplanter i vinduet :-)

Helle K. sagde ...

Vi har snart boet her i 3 år og jeg har endnu ikke vænnet mig til, at jeg bor i et hus i et plan og med vindue i døren lige ud til vejen ;) jeg skulle måske tænke i stores - apropos stores, så har vi snakket meget om det ord, min mand er født på Sjælland og han kendte overhovedet ikke det ord, han kalder det undergardin... jeg kendte ordet stores, fordi det brugte min mor om undergardiner.

Louise sagde ...

små hæklede blomster drysset ud over gardinet?

Tina sagde ...

Britta: jeg elsker dem også :) Men har savsmuldstapet... har hørt det ikke er så godt til dem.

Helle: ja Stores er vist et gammelt udtryk... men sådan hedder det jo ;) Men kan da godt være det er lidt jysk og lidt bondsk ;)
Men en fin løsning, synes jeg. Alle de andre her bruger film på ruderne, men synes det hurtigt bliver grimt, med bobler og lidt dug under filmen.

Louise: Det var faktisk en RIGTIG god idé!! Det kunne jeg gøre på indersiden... hvor JEG kan se dem. Og så en sticker til dem udenfor :) Hmmm... det skal i hvert fald overvejes kraftigt!

IF Stjernen sagde ...

Min mor kaldte det også stores og min jyske svigermor siger undergardiner ;-)

Vi har film på vores badeværelse- og køkkenvindue og det holder fint (7 år) uden bobler og dug. Mon ikke det er fordi det ikke er blevet sat ordentlig op fra start af?

Tina sagde ...

Britta: Okay der røg den teori om ordet Stores ;)
Jo kan godt være de ikke har sat det rigtigt op :)
Fordelen ved gardinet er at jeg kan ruden rigtigt rent... og det gir et lidt blødere look til en ellers trist gang :)

Send en kommentar