Juleaften 2010

fredag den 24. december 2010


I aften er det juleaften... lalalala! :) Jeg ville lige nå at ønske jer alle en rigtigt glædelig jul. Ikke mindst min dejlige datter i USA.

Det er en underlig dag idag. Sneen har skabt kaos, mange steder i landet. Blandt andet, der hvor jeg skulle have haft holdt jul idag. Så jeg kunne ikke hentes :)

Men så har jeg haft rigtig god tid til at gå en tur i sneen, istedet for. Og der er nu altså rigtigt julehyggeligt derude. Men biiidende koldt!


Se bare vores møllesø. Næsten helt frossen og sneklædt :) flot ser det ud. Det synes de også på TV2 idag, for de viste lige dette foto.


Nu er det jo ikke ligefrem Bornholmske tilstande her i vores område. Men nogen steder var det lige før støvlerne ikke slog til.

Men hvor er det utroligt at se fotos fra Bornholm, der i den grad er druknet i sne. Bæltekøretøjer der sidder fast. Huse der har sne til tagrenderne. Biler der er fuldstændig forsvundet i sneen. Jamen hvis ikke det var fordi man ved det giver et frygteligt bøvl for nogen, ville jeg nu gerne opleve SÅ vild en vinter ;)



Nede ved møllesøen er fisketrapperne næsten dækket af is og sne... og man kan kun høre vandet bruse under isen. Selv ænderne er hoppet på land og sidder og skutter sig i vinden. For vinden den bider gevaldigt idag... brrrr.


Også fuglene sidder og puster sig op, her i vinterkulden. Denne solsortehun, med punkfrisure, fik dog et festmåltid i dette æble :) Den var slet ikke bange for at jeg næsten kravlede helt hen til den. Den lurede bare lidt på mig og spiste så videre.

Så maden trækker vist mere, end skrækken for de store skumle mennesker.


Nu håber jeg i nyder dagen og aftenen derude :) At i er sunde og raske og nyder hinandens selskab og noget godt julemad :)

I hvert fald skal der herfra lyde de bedste ønsker for en god aften :)

5 kommentarer:

Sandra sagde ...

Smukke, smukke billeder du har taget - så ikke underligt at TV har brugt det:-)
Rigtig glædelig jul til dig og dine, må det nye år være lykkebringende.

Miv sagde ...

De fotos så jeg da lige på skærmen! Og nu kan jeg prale af at "hende ved jeg hvem er" !

Bornholm er så hyggelig! Sne, sne og atter sne! Og jeg kan næsten ikke få nok af det! Øen er fantastisk!

Glædelig jul!

Dortheivalo sagde ...

Tak i lige måde

Bettina sagde ...

Et forsinket, men et stort ønske om en glædelig jul til dig, også, Tina! Tak for i år!

Tina sagde ...

Sandra: Tak skal du have :) Og glædelig bagjul og godt nytår til dig og din familie :)

Miv: haha sejt du så det ;) Aaajjj jeg gad faktisk GODT være på Bornholm nu lige.

Dorthe: Tak ;)

Bettina: Tusind tak og lige over ;) Og tak for året, indtil nu. Håber på et super 2011 :)

Send en kommentar