Julemarkeder og snevejr

søndag den 28. november 2010


Idag gik turen til Kolding. Der var nemlig både julemarked på Koldinghus og på Trapholt. Og det er bare to steder jeg elsker at kommer.


Alene området omkring slottet, er et område jeg elsker at besøge og ikke mindst knipse. Og at se slottet og slotssøen i vinterklæder, er bare så flot :)


Se bare her, et lille udsnit, fra ryttergården ved Koldinghus og ud over slotssøen. Det er da flot... og jeg ville også stå og kigge længe længe længe, hvis ikke det var så pivkoldt ;)


En masse julepynt, brugskunst og kreative smukke ting, blev gramset på, savlet over og gennemkigget. Og da mætheden indfandt sig i den retning, blev det tid til at kigge på Beatles udstillingen, der er på Koldinghus lige nu. Jeg har gernet ville se den længe og idag var så dagen! :) Fin fin udstilling med masser af historie, fotos og en masse udstillede ting, fra dengang de var unge og nye, og frem til nu.


Og ikke mindst en masse ting, fra et typisk teenageværelse dengang ;) Visse ting som stadig var at finde i min barndom først i 70'erne :) Morsomt morsomt.... og alt sammen med musik i baggrunden, af legenderne.

Jeg kunne godt tåle at se udstillingen igen.


Efter endt besøg på Koldinghus, skulle der lidt varme til. Ikke fordi der var koldt på slottet, men det var der skisme godt nok udenfor. Så der blev lige indtaget en kop varm mumset chokolade med flødeskum, på en Café.

Dernæst gik turen så til julemarkedet på Trapholt kunstmuseum. Et sted jeg også elsker at besøge hvert år. Både til jul og når der er andre markeder eller udstillinger.

Derinde er de så ikke ret vilde med kameraer, så det blev liggende i bilen ;) Men jeg kan fortælle at det lignede sig selv. Mange af de samme udstillende, som der plejer at være. Men så var der jo chance for at savle og gramse EN gang til  ;)


4 kommentarer:

Nanna sagde ...

Hvor er jeg bare misundelig på den der Beatles udstilling!

Tina sagde ...

Forstår jeg godt :) Bortset fra at mange af de udstillede ting, er kopier. Men der var håndskrevne hilsner osv, fra John Lennon til danske personer. Fx. til den dansker der klippede ham og Ono korthårede i sin tid ;)

Hygge-Strik sagde ...

Meget smukke billeder, dem kan du bruge til poskort....hvor er de altså smukke.

Tina sagde ...

Tak skal du have Bebiane :) Kunne da godt være jeg skulle printe nogen postkort :) Eller julekort, det er snart ved at være ved tid... pueha :)

Send en kommentar