Er der noget du ikke kan?

søndag den 21. november 2010


Sådan blev jeg spurgt af bedsteveninden for nogen dage siden. Eh bleehh og bløh..... bliver jeg mon set som sådan en superwoman, sådan rigtigt overskudsagtig?

JA der er bestemt ting jeg ikke kan. Jeg kan fx. ikke arbejde, da energi niveauet kører i rutsjebane, indimellem hurtigere end man kan nå at se nisseøl. Men det var vist ikke helt arbejdsmæssigt hun mente, men mere hen i den kreative ende.

Men jo, der er stadig ting jeg ikke kan :) Jeg vil helst ikke fremstå som sådan en superwoman-ting. For det er jeg bestemt slet ikke.

F.eks. er der een ting jeg godt gad kunne.... Nemlig INDRETTE!

Mit hjem er et samsurium af forskellige møbler, farver og stilarter. Uden den berømte røde tråd igennem hjem, møbler, farver, nips og hygge. Jeg ender ALDRIG i "Bo Bedre" eller "Boligliv" ;)

Jeg drømmer ofte om DEN der lampe, eller liiige den der farve. Men formår ikke rigtigt at få det omsat til mit eget hjem. Om det er lidt som når man siger, at gartnerens have altid er den der er mindst velplejet, ved jeg ikke.

Men i disse dage drømmer jeg virkelig. Jeg drømmer om at der pludselig står 20 L hvid maling, til hhv. vægge, lofter og møbler. Samt x antal søde hjælpere.

Jeg drømmer om afhøvlede gulve, eller i mangel af den mulighed, noget flot gulvtæppe.

Når den base er iorden, kan jeg bedre se mig ud af at udskifte nips, lamper osv, i et roligt tempo, til det jeg virkelig drømmer om.

Det sjove er, at det faktisk ikke er super dyre ting jeg ønsker mig. Det er loppefund der er omsat til mine egne idéer. Det er nykreerede lamper ud fra egne og andres idéer. Så det der kræves mest af, er tid og tålmod. Men det er som om jeg gå i stå og tænker: GOSH det kan jeg ikke se mig ud af. :)

Så jo, der er ting jeg ikke kan, som faktisk generer mig voldsomt!!

Der er også andre ting jeg ikke kan:

- køre på ethjulet cykel
- bestige Mount Everest
- fløjte
- lave god kaffe
- bage kyskager
- holde liv i planter med blomster
- og sikkert mange mange andre ting ;)

Inden det kommer til at lyde som klynk, vil jeg bare sige at jeg heldigvis godt ved, at der er så mange andre ting jeg KAN! :) De første år af min pension brugte jeg på at være ked af at jeg ikke var arbejdsduelig. Nu fokuserer jeg ikke så meget på den del mere.... men glæder mig over at der så er andre ting jeg GODT kan! :)

Men der gemmer sig altså ikke nogen "SuperWoman" kappe under mit tøj ;)


(fotos er lånt på nettet, så hvis du ser dit billede her og gerne vil have jeg fjerner det, så råb højt :)  )

(og undskyld den grimme collagestempel midt i det hele... snød mig igennem et program der gjorde arbejdet for mig, men tilgengæld efterlod et grimt logo)

9 kommentarer:

Mivs sagde ...

Kender alt for godt det med indretning - ser tusinde billeder og siger DET der, det er lige DET jeg vil have... så mix match mv. - det handler vel bare om at få det til at fungere.

Tina sagde ...

Jaaaa lige netop :) Ideer er der nok af derude og nogen mennesker er bare sååå gode til at mixe det.
Jeg ved NÆSTEN hvad der skal til ;) Jeg vil så gerne male alle mine møbler hvide... så det giver lidt ro i rummene. Men det er altså et ret stort projekt.

HEKSEN sagde ...

Når man deler hus med 2 stk. grand danois, er boligindretning en by i Rusland. Jeg ved også godt hvordan jeg gerne vil bo, men så skal hundene udskiftes med en mindre, og ikke savlende, model.

Dylana Suarez sagde ...

Nice inspiration!

Just came across your blog! It is lovely!

xoxo,

colormenana.blogspot.com

Heidi sagde ...

Jeg dur heller ikke til det indretningsmæssige. Jeg kan sagtens se når noget er skidehyggeligt eller super stilfuldt, men derfra og til at overføre det til mit eget hjem...dér er langt.
For mit vedkommende handler det lige så meget om pengepungen. Det er skisme dyrt at anskaffe sig lige nøjagtigt de ting der skal til. Jeg har indset, at det må komme lidt hen ad vejen, når pengene er til det.
Men så er der så meget andet jeg er god til. ;-)

Jane sagde ...

Det med kyskagerne kan jeg lære dig :) ....
Nogle gange er det nemlig lidt 'irriterende' at andre tror man kan alt.... som i ALT...
Men er da overbevist om at de siger det af bedste mening...

Tina sagde ...

Heksen: aj kan godt se du har hænderne fulde ;)

Dylana: Thanks and welcome to my blog :)

Heidi: det handler bestemt også om pengepungen. For hvis jeg skulle skifte alt det ud jeg ville nu, male alt det jeg ville osv... så havde jeg slet slet ikke råd :) Desværre. For man kan blive helt desperat efter forandring ;)

Jane: Min mormor har forsøgt og lige meget hvad jeg gør, får jeg hule kyskager ;)
Nej hun mente det HELT sikkert sødt og venligt.. det var midt i en snak om selvværd. :)

Anne Dorthe Veise sagde ...

Hej
Jeg har hoppet rundt i blogland, og skønt at ende her hos dig inden sengetid. Jeg synes det er et skønt indlæg du har lavet og det minder os alle om at ingen er "superwoman".
Men en ting du kan, og måske vil hjælpe mig med er hvordan du har hentet og brugt kreative omgivelsers mønster til baggrund og i mellem indlæg??? vil du hjælpe mig, så vil jeg bliver rigtig glad.
Miss AD

Tina sagde ...

Hej Anne dorthe :) Nej ingen er super woman :) MEn det kan let komme til at se sådan ud på skrift og med fotos. Men da både skrift og fotos er velvalgte, ser i mig ikke med morgenhår og rande under øjnene ;) Eller den dag mit hjem ligner en katastrofe.
Jeg kan måske godt hjælpe dig :) Ikke sådan lige i to sætninger her, men skriv en mail imorgen evt..... jeg skal en masse imorgen formiddag/middag..... men hen ad eftermiddag/aften har jeg nok ro i måzen til at hjælpe :)

Send en kommentar