Kontraster

mandag den 12. juli 2010

Den ny Lillebæltsbro
Vejret igår og idag, har været i stærk kontrast til hinanden :) Dejligt og dramatisk. Igår så det ud som på billedet ovenfor. Nanna og jeg var en smut ude i det blå. Både dyppet tæerne, ved to strande.... en med sandbund og en med sten. Og køre en længere tur, bare sådan fordi :)

Vejret var tip top. Det var varmt men lækkert. Og lidt nordpå var der skyer og knap så varmt som hernede. Eller sådan føltes det i hvert fald.

aaaahh kølende
Men jeg vil ha lov at sige, at vandet ved Binderup strand var MEGET varmere i forgårs, hvor vi var der med ungerne, end det var igår!! Brrr... der kom frossenpinden lige op i mig igen ;)

Lillebælt
Men kølige tæer eller ej, så var det super lækkert!!!! Og jeg klager ikke ;) Selvom om jeg puster lidt og drikker ekstra meget.

Men SÅ idag.... meget mørke skyer trak op i udkanten af byen, og vi snakkede om at det godt nok ligenede noget med torden i. Og selvom vi de sidste to morgener var blevet vækket af torden, så var det sådan noget delvist fjernt noget, der ikke gav mange mm vand.

Bulder og brag og vandkaskader
Pludselig i løbet af nul komma fem, så himlen sådan ud, og lyn og torden afløste hinanden. Jeg skævede ængsteligt til kælderen, som jo af og til har set mere vand end det er sjovt. ( eks. 1 og eks. 2.... der har været oversvømmelse en hel del flere gange de senere år, men er holdt op med at fise rundt med kamera)

overskud af regn
Og selvfølgelig, kære udlejer, lyver jeg da, når jeg forsøger at forklare dig at grunden til skimmelsvamp og rådne vinduer kunne skyldes defekte tagrender! Det er da klart nok ;)

Uden tvivl fik vi en del regn iaften, men ikke noget usædvanligt mængdemæssigt. Kun torden og lynild var en bonus vi faktisk ikke ser så tit her i byen. Ofte glider et tordenvejr lige udenom hvor vi bor.

Men idag var der ligesom ingen vej uden om. Kolding og omegn er godt gemt under alle de der røde prikker!!! Det kunne både høres og ses :)

Temperaturen er nu på den kølige side af de 25 grader. Alle døre og vinduer står på vid gab og det føles faktisk næsten.... næææsten koldt ;)

Aaahhh..........



Ingen kommentarer:

Send en kommentar