Aftentur

tirsdag den 1. juni 2010

Nanna og jeg fik en pludselig indskydelse.... en gåtur klokken knap halv ni. Jeg ville nemlig gerne ud og knipse rapsmarken, udenfor byen, i aftensolen.

Desværre nåede vi først derop, kort efter at solstrålerne ramte den modsatte side af vejen :) Men vi fik rørt os... det gjorde vi da.

Turen er lige godt fem kilometer lang. Den er bakket, den er ligeud, den rummer lidt af det hele. Og midtvejs ligger kirken, så jeg fik lige kigget ind til farmors gravsted også. Og ærgede mig over at jeg ikke fik nogen Forglemmigej med, som hun så godt kunne lide. Men så har jeg endnu en grund til at gå turen snart igen :)

Der bliver allerede vandet godt, derude på markerne. Jeg ved ikke helt hvad der gror der, men det bliver plantet i hånden, kunne vi se. Længere oppe på marken sad der nogen og plantede nemlig.

Jeg nåede rapsmarken!! Men ikke med de mest gyldne stråler på den.... det må prøves igen en af dagene, om jeg kan ramme tidspunktet :) Men uanset hvad, så var målet at komme op til marken og knipse lidt... og indsnuse duften af raps-honning-sommer-duft :)

Solens sidste stykke ned mod horisonten gik stærkt og der blev hurtigt køligt derude. Og det selvom vi travede godt til.

Det gav så mulighed for at se solen sende røde og gyldne farver ud, på alt hvad den ramte. Det er sådan lidt eventyr agtigt.

Seee bare... ku du ikke også godt stå og kigge der? Længe... ? :) Det ku jeg godt... men vi begyndte at småfryse og satte i trav hjemover.

Men nogen siger at temperaturen vil stige hen over ugen... også om aftenen og natten. Så det håber jeg og tror på... og så skal jeg ud og trave igen :)


6 kommentarer:

Den glade bondepige sagde ...

Smukke billeder. Dejlig aften-stemning.

Tina sagde ...

Tusind tak Michaela :) Det er min favorittid på døgnet :)

Anita sagde ...

Du er simpelthen en KNAG med det kamera. Jeg er vild med dine billeder, Tina! :-)

Tina sagde ...

Tusind tak smukke :):):)

Dortheivalo sagde ...

åååh, det øverste billede.. du kan bare det der med at trykke på udløseren det rigtige sted det rigtige tidspunkt og alt det. Torrak ville jeg sige på grønlandsk, som betyder FEDT/skide godt

Tina sagde ...

Dorthe: Jeg er vild med ting i bevægelse :) Jeg har skrevet det før, ved jeg. Men det er bare lidt sjovere og lidt mere udfordrende end det der bare står der ;)
Tak for rosen! :)
Torrak.. det vil jeg prøve at huske!

Send en kommentar