Nanna og USA

onsdag den 28. april 2010

Tingene går deres stille gang her, når vi taler om USA. Vores værtsfamilie er vi kommet godt i snak med, og de er super søde allesammen :)

Vores meninger og holdninger ligger stadig ikke så fjernt fra hinanden, bortset fra et par små ubetydelige punkter. Så det kunne garanteret ikke være ret meget bedre. Nanna er også faldet i snak med den udvekslingsstudent de har boende nu. Hun kommer fra Tyskland, og har kunnet give Nanna en bunke fif om do's and don't's i fx. skoleregi. Dejligt dejligt!

Igår fik vi så en dato for første skoledag i Tonkawa, Oklahoma. Datoen hedder den 11. august ... og pludselig er Nanna kommet i "Sh*t- det er lige om lidt mode" ;) Det ER også lige om lidt. Og nerverne er begyndt at røre på sig. Det er en underlig fornemmelse for os begge to... med de forskelligheder vi hver især føler. Men også spændende, så absolut.

Lige om snart er der også en forberedelsesweekend for Nanna, i Ebeltoft. Hvor en masse kommende udvekslingsstudenter mødes og får en masse info og snak :) Meget god følelse, for mig, at man der får muligheden for at dele ens tanker og følelser med andre, der står i samme situation.
Men der skal det siges at InterStudies tackler tingene godt. Vi har også fået et skema der viser hvordan Nanna sandsynligvis kunne reagere derovre... med en kurve der viser følelser og hjemve hen over året. Som Nanna siger, så er det rart at se på tryk, om man nu også er den eneste der føler sådan.

Vi går også og kigger efter gave til værtsfamilien og lidt er fundet :) Det vil jeg dog ikke skrive her, for de læser muligvis med, da vi er venner med dem på Facebook ;) Så den hemmelighed bliver lige bevaret lidt endnu.

3 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Ja, det er da lige om lidt! Uh det bliver spændende. Jeg glæder mig rigtig meget til at følge hendes år i USA.
Selv Rasmus synes at det er spændende, selvom han måtte indrømme at han altså ikke kunne snakke det sprog ;-)
Vi snakker om verden ind i mellem og så er det jo godt at kende folk i forskellige lande :-)

Lin sagde ...

Somsmaa sang vi en sang om at have sommerfugle i maven. Saadan har jeg det for dig og Nanna lige nu. Det bliver bare saaaaaaaa spaendende. Og bliver det ensomt Tina saa er hele blogverdenen her for dig. Glaeder mig til at foelge Nanna's "usa-dagbog" (saadan en faar vi daa ikk (haabe haabe)).

Tina sagde ...

Britta: Ja det bliver spændende :)Og jeg skal nok dele det jeg MÅ ;)

Lin: Det er også rigtigt spændende. Uha jeg gad godt med ;)
Jeg har heldigvis ikke stor tendens til at føle mig ensom, så det skal fint gå :) Og hun er ikke længere væk end et telefonopkald eller en email... heldigvis.
Og jeg skal nok dele alt det jeg synes er fair ;) :)

Send en kommentar