GOD dag!

mandag den 22. marts 2010

Idag har været en GOD dag! En dag hvor følelsen af at intet kunne vælte en, var så nærværende at det var til at få forårskulder af. :) Hvor man bare føler sig 10 cm højere. Hvor smilet er bare lidt bredere. Hvor overskudet bare bobler ovenud.

Der var den åbenlyse grund, som var solskin, tocifret varmegrader og alt pipler frem og gror som var det betalt for det.

Det har jeg savnet længe og det har mine led også.

Men der er en anden og dybere grund. Jeg har fået SÅ god en mail fra Nannas kommende USA-mor! Og mavefornemmelsen er bare så god at jeg næsten ikke kan beskrive lettelsen og glæden :)

Hun skriver så sødt om valget af Nanna. Hun skriver og spørger om de helt rigtige ting. Ting som er vigtige for mig og som giver tryghed at vide, at hun er informeret om.

Hun skriver ting om hende selv, hendes familie og børn, som bare føles så rigtigt og så trygt.

Hun elsker at scrapbooke, og har fortalt at hun i det år Nanna er hos dem, vil fotografere, dokumentere og scrappe det hele ind i en bog jeg får, når Nanna kommer hjem igen :) Behøver jeg at sige at tårerne lige piplede frem der??! ;) Nej vel?

Nanna lo lidt af mig da jeg sagde jeg måtte pive lidt.... Og sagde: "Ja vi ved jo da i hvert fald at du så har følelser!!!" Haha flabede pigebarn.

Men spøg til side. Jeg har en følelse af at have vundet i lotteriet, med den familie. De er søde, dejlige, nede på jorden, kærlige og dyrker fælleskab. Så hvis jeg på nogen måde var utryg og i tvivl omkring at låne min pige ud til en fremmed familie..... Så er det ved at blive gjort godt og grundigt til skamme :)

Samtidig er det så småt begyndt at gå op for een, for alvor, hvad der skal ske :) Det er på een og samme tid skræmmende og spændende og fedt! Jeg er ikke skræmt over at Nanna ikke skal klare det ene eller det andet.... Slet ikke. Jeg ved jeg har en pige med ben i næsen og mod på livet. Jeg ved jeg har en pige med hovedet skruet godt på.

Nej det er egne egoistiske grunde der banker på.... et helt år kommer til at gå, hvor jeg går "glip" af en masse dagligdag.

Og det skal jo slet slet slet ikke forståes negativt. For jeg ønsker og brænder for det her og under Nanna det SÅ meget! :) Det er bare liiiige den der lille mor-der-skal-give-slip-panik, der rammer en lille smule ;)

Men, god dag, god følelse...... Jeg tror på en spændende tid.

5 kommentarer:

Lene Sophie sagde ...

Hvis man ikke allerede har forårsfornemmelser i kroppen, får man det straks af at se dine fantastiske billeder.

Hygge-Strik sagde ...

Hvornår er det Nanna skal rejse? det bliver meget spændende for hende og en stor oplevelse, som hun vil huske tilbage på senere i livet.

Tina sagde ...

Lene Sophie: Taaaak :) :)

Bebiane: Det skal hun sidst i juli, så vidt vi ved endnu ;)
Ja det bliver SÅ spændende. !!!

Deborah sagde ...

Du tager nogen dejlige fotos!! Og ja, det er dejligt, det luner derude - også for mine led!

Kan godt forstå, at I har fundet en god familie til Nanna. Selvfølgelig betyder det meget, når man skal sende sit barn så langt væk.

Tina sagde ...

Deobrah: Tak skal du have :)
Vi har ikke selv valgt en familie, det er dem der vælger os ;) Så derfor føler jeg mig heldig at jeg føler at jeg ikke kunne få en bedre familie :)

Send en kommentar