Sculptures by the sea

lørdag den 27. juni 2009

Som altid, skal jeg lige se alting i sidste øjeblik! Og denne udstilling var ingen undtagelse :) Den hedder Sculpture by the sea og grunden til de er her, er vist en stor kunstnerisk nysgerrighed fra Kronprinseparrets side.

Og det kan vi andre jo så nyde godt af nu. Der er 60 figurer fordelt over 3 km strand! Så der er noget at kigge på. Og det bedste er at det ikke koster en øre, ud over et program, hvis du gerne vil vide lidt om HVEM der står bag diverse figurer.

De to ovenfor er jeg vild med. Der stod 5 mænd, med "skudhuller"(?) i.... og kiggede ud over havet! De er lavet af en Islandsk kunstner Steinunn Thórrarinsdòttir og hedder "Lights". Hvad hendes egne tanker om værket er, ved jeg ikke. Men jeg får mange tanker når jeg står og lurer på dem...

Denne her tiltalte mig også meget!! Men jeg elsker også sådan noget skævt noget, der er lidt surrealistisk og anderledes.

Kunsteren Keven Draper er fra Australien, hvor hele udstillingen er udsprunget fra. Og kalder dette kunstværk for "Axis", hvilket vist siger sig selv. Fedt ikke? :)

Dette her kunne jeg godt bruge rigtig lang tid på at kigge mere på!!! Kunsteren, Campbell Robertson-Swan, fra Australien kalder dette værk for " So far so good"....

Og han havde i den grad forstået at lave en skulptur der kunne lege med omgivelserne!! Fra alle vinker og kanter kunne du se spejlinger af enten omgivelse, personer eller een selv. Det var jeg lige lidt forelsket i....

Og er der noget der også kan lege med sine omgivelser, så er det glas!! Disse to søjler var også stort beundret af folk derude. Man kan næsten ane det... værket er fra Japan og designet af Toshio Lezumi.

Det er glas i flere lag. Og alt efter hvor man står og hvordan lyset falder, giver det de flotteste farver.

UH dette her kunne også trække folk til... inclusive mig!! :) Det er lavet af Phil Price fra New Zealand. Og værket hedder Morpheus. Og alt efter vinden, drejer det sig og danner en ny skulptur!

Meget organisk at se på og ultra smuk, med sin gule farve, mod den blå himmel, som først kom da jeg skulle til at hoppe i bilen igen :)


Og lidt dansk skal vi da også lige have med her :) Designet af Bjørn Kromann-Andersen. Og navnet er, til min forundring: "This is not an acorn".... for hvad hulen er det så???!! ;)

Men der er noget fedt over den... noget jeg ikke lige kan forklare.

Jeg har flere billeder, men dem kan i se her! Ellers bliver i vist trætte i Scroll-fingeren!!

Udstillingen slutter imorgen... så hvis du liiiiiige skal nå det, i sidste øjeblik, som jeg!!!! ;) Jeg synes det er det værd og havde jeg muligheden, tog jeg derop igen imorgen og brugte mere tid på at kigge. For der var også nogen jeg ikke fik set! :)

4 kommentarer:

Bettina sagde ...

ja, gid man kunne se den...har hørt SÅ meget godt om den, men også, at den åske bliver permanent, fordi den er så populær!
Og angående agernet: Kender du ikke den fantastiske maler René Magrittes "Ceci n'est pas une pipe"? http://www.eksistentialisme.dk/magritte.php
Tanken er, at det ikke er en pibe - det er et *billede* af en pibe.

Tina - omme i London sagde ...

Gud, hvor er de fede! Jeg elsker kunst ude i naturen, hvor man kan kigge, maerke og nyde akkurat lige saa lang tid som man vil. :)

Tine sagde ...

Jeg har også set den og er lige så begejstret som dig.
Mine billeder er dog slet ikke så fine som dine :-)

Til Bettina: Desværre bliver den ikke permanent. Den er ved at blive pakket sammen idag. Men måske kommer der en ny udstilling om 2 år igen.
Med 660.000 besøgende kan man da vist godt gentage succeen :-)

Tina sagde ...

Bettina: Nej ham kender jeg ikke!! :) Surrealistiske han laver!! :):)

Tina: jeg har det ligesådan! Uanede mængder af tid til at kigge... PLUS det er gratis. Hvis det er for dyrt får je gikke set det nemlig :) Men det her var SÅ fedt.

Tine: dine billeder er garanteret gode :)
Øv at det ikke blev permanent. Men omvendt så kan vi måske glæder os til at se NYE ting næste gang.
660.000 besøgende er skisme også flot. Men er vel kun et gæt? De har jo ikke set alle gå ind i området.

Send en kommentar