Hundesitter 2

fredag den 10. april 2009

Aftenen igår, forløb med tisseture en masse! ;) Den store gir motion for armmullerne og den lille er bare et fjollehovede!

I hvert fald oplever man kun slap snor, når der bliver fundet noget interessant i krat og buske ;)

Om det så handler om vores manglende evne til at gå med hunde, eller om de har meget krudt i bagdelen, det melder historien intet om ;)

Vi endte gåturen hos mine forældre, der lige gav en kop kaffe og en gang hundenusseri. Og hurtigt snorkede to hunde på køkkengulvet deromme. Hyggeligt...

Efter gåturen skulle der lige leges igennem. Og det går ikke helt stille af, kan jeg godt hilse og sige ;) Men sjovt at se og høre på!

Men SÅ gik luften også af ballonen!!! ;) Er dette syn til at stå for? Jeg synes det ikke :)

Natten er også gået ret godt. Efter knap 6 timers søvn, var der et lille uheld at stå op til. Og en indpakning til et kalahaspil, der fylder lidt mere end vanligt ;) (ingen kugler spist)

Det eneste der har lidt lidt skade, er stoltheden under gåturen igår, først på eftermiddagen og:

Jeps... idag ses det tydeligt hvorfor mit knæ gør så pokkers ondt ;) Ikke videre graciøst at lege Flyvende Supermand i et splitsekund... følgerne er det ikke værd!!

Om et par timer, skal de hjem igen. Og jeg må tilstå det er med en blanding af "NU trænger jeg til at sidde og slænge" og "Jeg kommer til at savne dem" ;) Det er hårdt sådan lige at overtage to hunde man ikke kender! Og især når man ikke selv er vant til at have hund og ikke kender alle deres små signaler og vaner :)
Og jeg tror Nannas trang til at være hundejer er dampet en lille smule af, for denne omgang ;)

11 kommentarer:

Anette sagde ...

Jeg synes de er aldeles pragtfulde de to hunde men jeg er også selv en lykkelig ejer af en skøn labrador. Men ja man skal ikke ha hund og tro man bare kan slappe af - de skal gåes ture med og aktiveres og klappes og trænes. God bedring med knæet og god langfredag.

Tina sagde ...

Anette: De er bestemt pragtfulde :) Og især med en hvalp kommer man ikke sovende til det! Det er jo luftning 200 gange i døgnet ;) En voksen hun er en HELT anden rytme!
Men sundt for datteren, der sleeet ikke kunne forstå hvorfor jeg ikke havde sagt ja til at have en hund, for lææænge siden ;)

Nanna sagde ...

Du TROR kun de er dampet af for nu da, jeg har bare ikke liige lyst til at få at på én gang :D

Tina sagde ...

Nej to på een gang? Det kan du også tro jeg er enig med dig i ;)
Men en voksen hund, som er afrettet, som dens ejer ikke længere kan passe måske?! :)

Tine sagde ...

Hvor er det nogle skønne hunde.
Men har det absolut lige som dig.
Jeg passer gerne, men vil ikke selv have en :-)

Håber dit knæ har det bedre, det er da en ordenlig omgang det har fået.

Skribenten sagde ...

Uha for et knæ. Kan godt se at det var et styrt der gav pote...

Når det er sagt er det da nogle dejlige hunde. Ingen tvivl om at der er gang i dem. Men det giver jo så god motion. :-)

Jeg selv er meget optaget af at få hund. Men vi må ikke her hvor jeg bor desværre. Det har været en drøm i mange år, efter jeg passede min venindes lille bomuldshund. Den var min i seks uger, for hun var syg og måtte indlægges. Jeg elskede de daglige gåture og mærkede hvordan det gav mit humør et kæmpeboost.

Men jo, det er fast arbejde. :-)

Tina sagde ...

Tine: Ja de er SÅ skønne!! Og jeg tror også jeg lige foreløbig, nøjes med låne vuffere!
Knæet er ikke stort bedre endnu, til stor forundring for mig. Men farven ændres hver dag... meget mørkere nu :D

Henriette: Ja smukt ikke?! :D
Ja de er dejlige og de giver mere motion end mit kadaver har lyst til. Især den lille :)

Jeg må heller ikke have hund hvor jeg bor nu lige.
Og en bomuldshund er da bare SÅÅÅ skøn! Jeg aer af og til sådan een ;)

Skribenten sagde ...

EN sen aftenhilsen for lige at sige at en bomuldshund er en rigtig lille charmetrold og god for mennesker med allergi. Af en eller anden grund, og det er godt for mig.
Jeg klør nemlig som regel når der er hunde i nærheden, men ikke med denne her.

Hilsen
Henriette

Pia sagde ...

Åh hvor træls med dit knæ Tina- jeg håber det går bedre nu..?

Neeej den er ikke til at stå for den lille vaps !

Sådan kan min hund også finde på at lægge sig, når han synes det er tid til lidt nusseri...gider du ik lige mor :-) Jeg fik hund onsdag før påske, og er allerede så knyttet til ham at jeg ikke kan undvære ham! Han er 2 ½ år og den dejligste og kærligste hund man kan ønske sig. Jeg kunne bare mærke, at jeg havde brug for en hund, for gåturene, for omsorgen og ganske enkelt for mit humør, som har kørt meget op og ned de sidste mange måneder. Det kan allerede mærkes, og drengene har meeeeget svært ved at tage ud til deres far nu ;-))

Jeg får snart lagtbilleder ind på min blog...

Kh Pia

Tina sagde ...

Henriette: ja den er en blød og lækker lille fætter. Og jeg havde læst mgi til at den er en god allergiker hund.

Pia: Det går MØJ bedre nu. Men utroligt nok kan det stadig ses :)

Neeeiii heldige dig :) Jeg må ikke ha hund her hvor vi bor nu. Men engang måske?! :)

Pia sagde ...

Ja jeg føler mig også meget heldig . han er bare sååå dejlig!

Jeg må heller ikke have hund her hvor vi bor nu, men vi flytter jo ud d. 15 maj, og det var nu han var der, så jeg tog chancen ;-)

Kh Pia - godt det går den rigtige vej med knæet.

Send en kommentar