Vinterkulde

fredag den 26. december 2008

Der er koldt derude idag!! Idag var første dag, hvor vi ikke lå begravet under dyner, og med intet andet end lidt cola i gassene. Sikke da en jul i år ;) Den tager vi revance på, næste år!!

Nå, men vejret trak idag. Lyset var smukt og rimen der glimtede i græsset og i buskene, bare kaldte på et kamera!! Desværre var jeg lidt slatten idag, så jeg kom lidt sent ud... så lyset er desværre derefter.

Men se lige, hvor det røde lyser op! UH hvor havde det været fedt med noget sne!! Men når vi ikke kan få det, er rim altså bare SÅ flot. Hvorfor var det så lige jeg ikke kom afsted, mens solen skinnede og legede med sine stråler, i de flotte rimkrystaller?

Og rimtågen... den er et helt kapitel for sig. Der lægger sig som en dyne over landskabet. Og bedst som man kommer gående ned igennem det, synes det at forsvinde. Ved siden af grusvejen her, løber en lille å. Så her er altid stor chance for noget mosekonebryg ;)

Hvor mon edderkopperne bor, i dette vejr? Her og der hænger dybfrosne edderkoppespind og glimter! Jeg, som i den grad, lider af araknofobi, må da indrømme at de er nogen mestre, de små kræ, ud i mønstre og former!!

Og lige idag, er der bevis for at de virkelig ER alle steder, de små kryb!! Overalt skriger de små hvide spind til mig: Se bare, vi er liiige her, næste gang du kommer gående og IKKE kan se os!!!

Se bare.... lige 150 meter fra hvor jeg bor, har jeg denne flotte udsigt! Det er een af de ting jeg holder så meget af, ved min lille by. Her er handlemuligheder, lige ved døren. Og går jeg 150 meter, har jeg skov, sø, mose, og den flotteste udsigt.


Og lige så langt, i den anden retning, har vi den smukke gamle Drabæks Mølle. Danmarks ældste fungerende mølle. Herfra fåes økologisk, lækker mel og havregryn :) Jeg kommer her nu mest, fordi jeg synes her er så flot!

Og mættet af gåtur og kulde, vil jeg smide mig på sofaneseren igen, under et tykt tæppe, og se Narnia i TV!! :)

(HUSK, at klikke billederne store, for at se dem i en bedre opløsning)

3 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Sikke dejlige billeder, Tina.
Hvad skal du med en bil "GGGG

Let og fin tørklæde du har lavet,
sikke et arbejde med alle de perler.

Yt.

Anonym sagde ...

Det er nogle rigtigt flotte billeder og jeg synes kun at lyssætningen giver mere stemning :) Det glæder mig at i er ved at komme på højkant igen :) Mvh Dea

LineMo sagde ...

Så smukke fotos jeg ville ønske jeg havde dit talent.

Knus

Line

Send en kommentar