Afsløring - En blomstringstid

fredag den 14. marts 2008

SÅ skal jeg nok afsløre hvad det hele blev til. Det udhamrede zinktråd og de tøzede farver :)
Et blomstrende maleri.... er der nogen der gætter at jeg glæder mig til det hele springer ud?
Zinket har været længe undervejs.

Jeg har et maleri forsøg bag mig, som endte du i noget helt andet end det tænkte. Men det skabte glæde hos min mor, som nu har det hængede...

Det billede jeg malede den anden dag.

Dette billede ligner mere det jeg forestillede mig fra starten. Men altså... det er ikke altid at man skal gå den lige vej ;)

Hver gang jeg skal fotografere et maleri, bander jeg lige meget. Det er ikke spor let at fange de korrekte farver, når der er en blanding af lyst og mørkt... og så ovenikøbet også skinnende metal.

Havde det nu været sommer, eller i det mindste dejligt solskin og tørvejr, var jeg gået ud i haven for at knipse... men når nu ikke vejret ville være med mig, måtte blomsterne blive indendøre ;)

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Tina
Jeg synes det er rigtig flot, og elsker farverne!
Fornemmer godt at billeder er mere klart i farverne end hvad du her kan gengive på foto.
Kender det alt for godt når jeg selv gengiver mine billeder! :)

Flot blog du har, i er et kreativt par din mand og dig! :)

Og så kommer i fra Kolding – tæt på min hjemby! :)

Nå, men god weekend, jeg kigger forbi din blog i ny og næ – den er nem'li' spændende! :)

Dorte sagde ...

husker jeg rigtig, at du før har efterlyst taskehanke i klare farver ?
Har du set de her : http://www.shop.uldgaarden.dk/default.php?cPath=471

Jeg har ingen aktier i firmaet - tænkte bare, at det måske var noget for dig.

Kh Dorte

Rimkogeren sagde ...

Skiftende lys skaber nye billeder af det samme billede. De reflekterende metaltråde må understrege denne effekt!
Flot . Flot

Tina sagde ...

Helle Koed: Velkommen ombord :) Tak for rosen! Ja farverne er mere klare og meget af farverne ligesom forsvinder i det lyse, når man taget et foto.
Jeg bor ikke helt i Kolding, men dog i nabobyen ;)

Dorte: Jeps du har ret :) men ikke sådan nogen hanke. Jeg søger U formede hanke i glat plast! :) Tusind tak fordi du lige tænkte på mig!!!

Rimkogeren: Hej :) Du har helt ret. Et maleri skifter fuldstændig karakter og stemning alt efter tidspunkt på døgnet eller med vejret :) Og det samme gælder helt sikkert metallet, der kan virke meget mørkt om aftenen, næsten sort. Og skinnende blankt om dagen i solskin!
Tak for din ros !! :)

Anonym sagde ...

Endnu et smukt billede fra din hånd :-) Kan godt lide at det er delt op i to, og så alligevel ikke er det ;-)

Tina sagde ...

Anita: Tak skal du have :) Det var ret anderledes at lave, men helt sikkert sjovt. Og det skal nok prøves igen :)

Send en kommentar