Hexagon tæppet er skudt igang

tirsdag den 21. august 2007

Nu er jeg gået igang med hexagonerne. Det er ikke blevet til så mange, men det er da en start!

Det er sjovt som en grim farvesammensætning, i én hexagon, pludselig ser okay ud, sammen med andre! :)
Jeg har fundet ud af, at een hexagon tager knap ½ time at lave. Vel at mærke i mit tempo, hvor der også skal ses TV, hentes the, irettesætte katten, svare på spsm. fra Nanna ..... osv. (alt i alt betyder det at det måske i virkeligheden tager kortere tid.
SÅ jeg burde snart ha' et færdigt tæppe ;);)

Om ikke andet, så har jeg da lidt håndarbejde at vise idag... og ikke kun fly og biler ;);)

17 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

SMUKT! Men den fart du normalt skyder når det drejer sig om tæpper, er du nok færdig i løbet af weekenden ;-)

B

Dorte Lyager sagde ...

Hvor ser det godt ud! - hvor mange hexagoner regner du med at skulle bruge til et tæppe?

Tina sagde ...

Britta: naaahh så hurtigt kommer det vist ikke til at gå ;) Men nok hurtigere end jeg først troede.

Dorte: Tak! :) Jeg har ikke regnet på det endnu... Jeg havde en forestilling om, først at hækle bredden... og så regne derudfra :)

Anonym sagde ...

Jamen! Det ser jo mere end nydeligt ud, Tina. Har også et godt øje til de hexagoner....det skal nok blive et flot tæppe.
KH Gitte B

Mona sagde ...

Hej Tina.
Det bliver rigtig flot;-)Jeg har nomineret dig;-)

Anonym sagde ...

Smukt! Ja, det er sjovt med sammensætningen af farver. Jeg oplever det samme med mine oldemorsfirkanter, selvom der jo slet ikke er tale om et mix som med hexagonerne. Mit garn ligger og venter!

Tina sagde ...

Mona,...ihhh tak!! Det er anden gang nu! Hvad gør jeg med den? Sætter den ind i en post? :)

Mette: Igang Mette...dit garn skal da ikke bare ligge der og vente ;););)

Dorte Lyager sagde ...

Tina - du har altså inspireret mig. Jeg blev ramt af en slem hækloitis her i lørdags hvor Gitte lærte mig at læse en hækleopskrift. Må jeg være med på et tæppe?

Tina sagde ...

Dorte: Jaah for søren, jo flere jo bedre :) Det er da sjovt at se hvad andre får ud af det :):):)

Anonym sagde ...

Hm, det kunne være, det var dem, man skulle kaste sig over istedet for bølgerne, for dem er jeg dælme uvenner med. Smukt ihvertfald. Skal lade vide, hvad det ender med. Lige nu lider jeg i mine fingre, så det er nok ikke sagen.....

Tina sagde ...

Deborah: driller bølgene? eller er det bare trælse?
ØV mine fingre driller også for tiden... derfor mere hækle end strikke :) Det kan jeg trods alt bedre holde til.

Anonym sagde ...

Tina - det går ganske enkelt "i ged" for mig! :(

Ked af dit vand i kælderen - er der intet man kan gøre for at forindre fremover?

Tina sagde ...

Deborah: Aj hvor træls.Gad godt at kunne se hvad der skete... kunne jo være man kunne se hvad der gik galt.

Nej vi kan ikke forhindre vandet ikælderen tror jeg. For de siger at det er hele kloaknettet i byen, der ikke kan bære de store vandmængder, vi får efterhånden.

Anonym sagde ...

Flotte hexagoner! Vil du dele opskriften med os?

Tina sagde ...

Hej Anne, du har desværre ikke skrevet din mail adresse eller andet som kan gøre at jeg kan finde dig. Men opskriften er her på siden, længere nede.
http://tpoulsen.blogspot.com/2007/08/hexagon-koden-er-knkket.html

God hæklelyst ;)

Halsedisse sagde ...

Hej Tina
Meget smukt....Må jeg spørge hvad type og tykkelse garn hækler du tæppet i?

mvh
Jabri

Tina sagde ...

Hej Jabri,
Det er HELT almindelig billig 8/1 bomuld fra fx. brugsen. :)

Send en kommentar