Udflugt

fredag den 6. juli 2007

Vi har idag, af skræk for at ende på sofaen, som katten... taget bilen og drønet til Århus. Vi ville op og se nogen af de store flotte sejlskibe!

Jeg må tilstå man først fatter hvor store og smukke de er, når man står på kajkanten og bare kigger op, op, op.... og op!! De er bare SÅ store! :)
Det var smukt arrangeret deroppe. Vi betalte 60 kr for at få en P-plads til bilen.
Først tænkte vi at det godt nok var godt betalt, men vi fandt hurtigt ud af at så kunne vi hoppe på "De grønne busser" (som er blå), indtil havnen. Busserne kørte hele tiden, så ventetid var der ikke noget af.

Det synes jeg bestemt var et stort plus.
Der var mange flotte sejlskibe at se på og SOK (Søværnets Operative Kommando), viste hvordan de lavede redninger til søs, med deres helikoptere. Det har jeg dog set nogen gange før, så det var ikke særligt nyt for mig. Min bror er ved flyvevåbnet, så jeg har set lidt forskelligt.
Vejret var heldigvis også med os idag. Vi lurede godt nok lidt ud af vinduerne, da vi i formiddag sad herhjemme. Sort og mørkt trak det op fra vest og vi sad og tyggede lidt over odds for regn.

Men vi blev enige om at vi da ihvert tilfælde ville få en køretur, og ikke bare ende med at sidde og boble lidt i sofaen. Vejret var da også smukt deroppe, lige indtil vi sad i bussen på vej ud til bilen, SÅ kom regnen! Hvor meget de fik, ved vi af gode grunde ikke.
Men næppe så meget som på Sjælland, visse steder!! Op til 70 mm regn... puha det er ikke småting! Hvor har jeg ondt af de mennesker der har måttet sige farvel til deres ejendele!!

Så galt gik det heldigvis ikke i Århus idag... vi så solen, vi så skibene og vi så Pirater. Og ikke mindst, stødte vi ind i den Australske gøgler, Wally, som fik vores lattermuskler godt op i omdrejninger. ;)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Tina

Sikke flotte billeder..

Jeg har tilladt mig, at tagge dig. Håber du har lyst, at lege med!?

Mange hilsener fra Laila. (Se på min side hvad det drejer sig om)

Anonym sagde ...

Fik ikke linket ordentligt... :o)

Tina sagde ...

Laila, jeg tror du skal skrive linket i posten :) ;)

Tina sagde ...

Je ghar fundet dig ;)

Send en kommentar